قبرس شمالی

همانطوری که میدانید، کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است که قسمت شمالی آن تحت سلطه کشور ترکیه و قسمت جنوبی آن تحت سلطه کشور یونان میباشد که به قسمت تحت سلطه کشور ترکیه قبرس آسیایی و به قسمت تحت سلطه کشور یونان قبرس اروپایی گفته میشود. بنابراین هر دو به عنوان کشوری مستقل قوانین خاص خود را دارد و متقاضیان دریافت ویزای قبرس اروپایی یا همان ویزای قبرس جنوبی و همچنین متقاضیان دریافت ویزای قبرس شمالی هر یک بایستی مراحل خاصی را دنبال کنند که در این مقاله بطور کامل به بررسی آن و همچننبن به بررسی علل ریجکتی ویزای قبرس پرداخته ایم.  البته اگر قصد دریافت ویزای تحصیل در قبرس را دارید هم اکنون با شماره های بالای سایت تماس بگیرید.

آیا قبرس ویزا می خواهد؟ (ویزای قبرس برای ایرانیان) 

در پاسخ به این سوال باید گفت که ایرانیان و اتباع ایران برای ورود به کشور قبرس برای هر نوع منظوری اعم از تفریحی و یا جهت انجام امور تجاری بایستی جهت اخذ ویزا اقدام کنند. فرم های تکمیل شده درخواست صدور ویزا بایستی توسط خود فرد و یا شرکت های  ارائه ‌دهنده خدمات برون سپاری برای ماموریت‌ های دیپلماتیک در سراسر جهان که به آنها  شرکت های BLS نیز گفته میشود به سفارت ارائه شود. در ادامه این نوشته بطور کامل به بررسی انواع ویزای قبرس جنوبی و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا پرداخته ایم.

جمهوری ترک قبرس شمالی برای ایرانیان ویزای خاصی ندارد و اجازه ورود افراد به کشور باداشتن دعوتنامه ی معتبر از کشور قبرس در بدو ورود آنها صادر میشود. البته توجه به این نکته لازم است که برای عبور بدون مشکل از مرز قبرس شمالی بایستی حتما بلیط برگشت خود را از قبل تهیه کرده باشید و همچنین اقدام به رزرو هتل در قبرس شمالی کرده و مدارک آن را به همراه داشته باشید. ویزای قبرس شمالی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

ویزای قبرس جنوبی 

تمام افرادی که قصد ورود به جنوب قبرس را دارند باید دارای ویزا باشند به غیر از :

  1. افراد دارای لایزس-گذرنامه ای که توسط سازمان ملل صادر شده است.
  2. سندی که به افراد بدون تابعیت و پناهندگان شناخته شده صادر شده است.
  3. علاوه بر موارد فوق ، شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس ، ایسلند ، لیختن اشتاین و نروژ میتوانند با داشتن شناسنامه ملی خود که دارای عکس است وارد قبرس شوند.

بنابراین افراد ایرانی برای ورود به منطقه قبرس جنوبی نیازمند دریافت مجوز هستند که در ادامه به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت.

انواع ویزای قبرس جنوبی

ویزاهای کوتاه مدت یا مسافرت

این ویزا به بیگانگان که به دلایل دیگری غیر از مهاجرت به دنبال ورود به قبرس هستند ، به ویزیت مستمر یا چندین مراجعه که مدت زمان آن از سه ماه تجاوز نمی کند. هر نیم سال از تاریخ ورود ، این ویزا ممکن است برای یک یا چند ورودی صادر شود. در مورد بیگانگان که باید به طور مکرر به قبرس سفر کنند ، به عنوان مثال در زمینه تجارت ، ویزاهای کوتاه مدت ممکن است برای چندین مراجعه انجام شود ، به شرط آنکه کل این بازدیدها در هر نیم سال از سه ماه تجاوز نکند. این ویزای ورود چندگانه ممکن است برای یک سال و در موارد استثنایی بیش از یک سال اعتبار داشته باشد اما برای گروه های خاصی از افراد بیشتر از پنج سال نیست.

ویزای عبور از فرودگاه (ویزای ترانزیت فرودگاهی قبرس)

ویزای ترانزیت فرودگاهی قبرس به افرادی که نیاز به عبور از منطقه ترانزیت بین المللی فرودگاه های قبرس بدون اینکه واقعاً وارد خاک ملی قبرس شوند ، در هنگام توقف یا انتقال بین دو مرحله از پرواز بین المللی این اجازه را می دهد.  ایرانیان نیز برای عبور از فرودگاه قبرس بایستی این نوع ویزا را تهیه کنند.

ویزای ترانزیت قبرس

ویزای ترانزیت قبرس به بیگانگان که قصد سفر از یک کشور جهان سوم به کشور جهان سوم دیگر را دارند ، اجازه عبور از قبرس را می دهد. این ویزا ممکن است برای یک یا دو یا به طور استثنایی چندین ترانزیت صادر شود ، به شرط آنکه مدت زمان در هر مورد از پنج روز تجاوز نکند و از طرف دیگر این نوع ویزا تنها در صورتی صادر میشود که فرد متقاضی برای رسیدن به مقصد سفر خود حتما مجبور است که از کشور قبرس عبور کند و چاره ای به جز این ندارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای قبرس جنوبی

درخواست صدور ویزای قبرس برای کلیه متقاضیان صرف نظر از ملیت متقاضی پذیرفته می شود.  صدور ویزای قبرس برای ایرانیان مستلزم ارائه مدارک زیر میباشد.

  • پاسپورت متقاضی باید اعتبار کافی داشته باشد بطوریکه توصیه می شود متقاضی حداقل 6 ماه پس از مدت اقامت در نظر گرفته شده دارای گذرنامه معتبر باشند.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا که توسط متقاضی (یا سرپرست قانونی در مورد افراد زیر سن قانونی) امضا شده است که دارای یک عکس پرسنلی در اندازه شش در چهار با زمینه سفید و حتما بدون روتوش باشد.
  • رزرو موقت یا برنامه سفر ترتیبات سفر (بلیط رفت و برگشت با تاریخ های ثابت). قبل از صدور ویزا نباید بلیط را قطعی کنید. بنابراین بعد از مشخص شدن مدت زمان ویزای شما بایستی طبق مدت ویزا بلیط های خود را نهایی کنید
  • اگر کارمند هستید نامه رسمی به تاربخ اخیر (کمتر از یک ماه) از سوی کارفرما خطاب به کنسولگری قبرس با اثبات دستمزد / حقوق. در صورتی که دارای شغل آزاد هستید نامه اشتغال به کار ، نامه ای از وکالت ، حسابدار یا مدیر بانک متقاضی. اگر دانشجویی در کشور کنسولگری باشد ، یک نامه اصلی از طرف مدرسه یا دانشگاه خطاب به کنسولگری قبرس که تأیید کننده وضعیت / حضور و مدت تحصیل شما و ترم هایی که گذرانده اید باشد.
  • نامه تمکن مالی قبرس یا شواهدی مبنی بر اینکه نشان دهد شما بودجه کافی برای تأمین هزینه اقامت در نظر گرفته شده در قبرس  را دارید ، به عنوان مثال. صورتحساب بانکی یا چک مسافرتی (کارتهای اعتباری فقط علاوه بر صورتهای بانکی و با بیانیه اخیر مبنی بر تأیید اعتبار . لطفا توجه داشته باشید که پول نقد اثبات قابل قبولی نیست). برای تهیه سند تمکن مالی قبرس بایستی گردش حساب شش ماه آخر خود را به بانک ارائه دهید.
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه  و همچنین کارت ملی متقاضی و اگر دارای شناسنامه جدید هستید ارائه اصل کارت ملی فرزندان به همراه کپی الزامی میباشد.
  • رزرو هتل از قبل که توسط مدیر هتل به شما فکس شده است. .
  • در صورتی که به منظور تجارت به قبرس سفر میکنید، باید یک دعوت نامه رسمی از یک شرکت قبرس ارائه شود.
  • در صورتی که برای دیدن دوستان و آشنایان به قبرس سفر میکنید، نامه دعوت از دوستان با آدرس ، شماره تلفن و شغل آنها در کشور قبرس.
فهرست