جاذبه های گردشگری قبرس

کشور اروپایی قبرس، جزیره ای بزرگ در دریای مدیترانه است که جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. قبرس دارای سواحل بسیار زیبا، پارک های آبی و مناطق گردشگری جذاب و دیدنی است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

8 جای دیدنی معروف در قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس را می توان به تفریحات ساحلی، بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های فرهنگی تقسیم کرد که در ادامه با مهمترین آنها آشنا خواهیم شد:

1- پارک آبی واتر وُرد قبرس

اگرچه در کشور قبرس سواحل زیبایی وجود دارد اما شنا و تفریح در پارک آبی واتر وُرد با انواع سرسره های آبی و بازی های جذاب، برای بسیاری از گردشگران خوشایند است. جالب این که بدانید که این پارک آبی در طی بیست سال فعالیت خود بالغ بر بیست و پنج جایزه بین المللی در زمینه های مختلف کسب کرده است.

 

2- ساحل نیسی قبرس | Nissi Beach

یکی از سواحل مناسب برای خانواده ها در قبرس  ساحل نیسی است که با آب  فیروزه ای رنگ و تفریحات خود طرفداران بسیاری دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه آب های کم عمق آن است که مناسب تفریح کودکان و یا افرادی می‌باشد که شنا بلد نیستند.

 

3- شهر باستانی کورایون

شهر باستانی کوریون که با نام شهر باستانی کواریون نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین‌های مناطق باستانی و آثار تاریخی قبرس به‌شمار می‌رود. با قدمتی که به دوران امپراتوری روم بازمی‌گردد، این منطقه در صخره‌هایی ساحلی با چشم‌انداز زیبایی از مناطق حومه و دریای مدیترانه جای گرفته است. با بخش‌های مختلف، مهم‌ترین دیدنی‌های کوریون شامل تئاتر باستانی کوریون و خانه‌ استولیوس می‌شود. کلیسای بیزانس با ستون‌های سقوط کرده و کف‌های موزاییک‌شده از دیگر جذابیت‌های این منطقه‌ی تاریخی هستند. نام این شهر باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

4- قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle

قلعه سنت هیلاریون ( Saint Hilarion Castle ) یک قلعه قدیمی در مدیترانه است و در کشور قبرس شمالی قرار گرفته است. در گذشته این قلعه به عنوان دیوار دفاعی در جنگ های صلیبی استفاده می شده است. این قلعه در بین رشته کوه های شهر گیرنه در قبرس شمالی است. در تور قبرس و تور مسافرتی قبرس حتما از این قلعه زیبا دیدن نمایید. قلعه سنت هیلاریون قلعه ای افسانه ای و زیبا است که اکنون خرابه هایی از آن باقی مانده است ولی همین مخروبه ها پر است از جذابیت ها و تاریخی درون این قلعه نهفته است.  در داخل کوه اتاقک هایی قرار دارد و یک مسیر مارپیچ که نمایی زیبا از جزیره را نشان می دهد.

5- شهر بندری کایرنیا قبرس | Kyrenia

این شهر بندری که نقش مهمی در اقتصاد و روابط بین‌المللی جزیره ایفا می‌کند، در حاشیه شمالی این بخش از قبرس جا خوش کرده و عملا تحت کنترل قبرس شمالی و کشور ترکیه است. پس از استقلال قبرس در سال 1960، درگیری یونانی‌ها و ترک‌ها در سال‌های 1963 و 1964 رونق را از شهر کایرنیا Kyrenia برد، اما در اواخر قرن بیستم و آرام‌گرفتن بحث‌های سیاسی این شهر بندری جان تازه‌ای یافت و با رونق صنعت گردشگری به اقتدار کشور کمک شایانی کرده است.

7- ساحل کارپاسیا در قبرس | Karpasia

شبه جزیره کارپاس قبرس با سواحلی زیبا و مناطقی دور افتاده یکی از قسمت های کمتر کشف شده این جزیره واقع در دریای مدیترانه است و گردشگران با مراجعه به این پهنه وسیع می توانند بکرترین سواحل قبرس شمالی را در این شبه جزیره بیابند . شبه جزیره نا هموار کارپاس که از دیدنی های قبرس به شمار می آید به دلیل داشتن نواحی دست نیافته دارای انواع گونه های گیاهی ، جانوری و دریایی است و زیستگاهی طبیعی برای این گونه ها به شمار می آید . شبه جزیره کارپاس که به کارپاسیا نیز معروف است از نزدیکی فاماگوستا تا شمالی ترین نقطه امتداد یافته است و تجربه هایی هیجان انگیز در اختیار توریست ها قرار می دهد .

8- ساحل زیبای لارناکا در قبرس | Larnaca

لارناکا سومین شهر بزرگ، در کشور جزیره ای قبرس ، در سواحل جنوب شرقی این کشور قرار دارد. این شهر در حدود 51 هزار نفر جمعیت دارد.

فرهنگ غالب قبرس تلفیقی از ترکیه و یونان است به همین علت عجیب نیست اگر زبان رایج لارناکا یونانی و ترکی استامبولی باشد.

شهر لارناکا در قبرس ماهیتی ساحلی دارد و به همین علت گردشگران بسیاری جذب سواحل مدیترانه ای و تفریحات وابسته به آن می شوند.

فهرست